Szczepionki – fakty i mity

vaccineFragment wywiadu zrealizowanego przez Kampanie Natura Bez Granic:
„Szczepionki – fakty i mity”

Na pytania odpowiada prof. dr hab. Maria Dorota Majewska (biochemik i neurobiolog, pracownica Instytutu Psychiatrii i Neurologii)

- Dlaczego sformułowanie „szczepienia obowiązkowe” jest jawną manipulacją?
- Co łączy firmy farmaceutyczne z rządami i jak ten układ wpływa na nasze zdrowie?
- Czy narzucanie nam przymusowych szczepień na świńską grypę jest właściwe?
- Co zawiera szczepionka przeciwko tej nowej odmianie grypy?
- Skąd mógł wziąć się wirus?
- Po co media sztucznie wywołują panikę świńską grypą, skąd się ona wzięła ?

    « Pobierz film wygodnie »
    używając JDownloader lub FreeRapid Downloader »

    Komentarze

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 21:15

      Kilkukrotnie czytałem, że Pani prof. skądinąd wybitna, nie wie o czym mówi gdyż szczepionki nie są jej specjalizacją naukową. Zwracam się do redakcji o odszukanie tych materiałów, jak znowu na nie trafie to podeśle.
      Ps. ostatnio zauważyłem że alterkino zmierza w kierunku prezentowania różnych teorii spiskowych a chyba nie o to chodzi??

    • sober napisał(a) dnia 22 lis o godz. 21:18

      Jeśli ona nie wie o czym mówi, to kto wie? TVN24 nakręcające panikę?

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 21:36

      Tutaj np jest krytyka jej poglądów :
      http://modnebzdury.blogspot.com/2009/10/niewiarygodny-list-prof-majewskiej.html

      Tak to prawda, Majewska jest wybitnym specjalistą, ma wiele cytowań, jest szanowana i znana…ale niestety nie w tej dziedzinie, w której zabiera głos i dla tego jest szczególnie szkodliwa bo rodzice mogą rozumować w ten sposób ‘ ona jest prof wiec wie co mowi’

    • gob napisał(a) dnia 22 lis o godz. 22:01

      Ale ten koleś nie przytacza ani jednego kontr-argumentu tylko:
      „Mam nadzieję, że te publikacje zostaną w przyszłości omówione przez osoby, które są posiadają odpowiednie kompetencje. ”
      czyt. sam nie ma żadnych kwalifikacji żeby krytykować. Ot, koleś znikąd sobie pokrzykuje. Świńska grypa ma łagodne objawy, jest dużo mniej niebezpieczna niż zwykła. Nie ma się na nią nawet sensu szczepić.

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 22:28

      http://modnebzdury.wordpress.com/2009/11/22/rzepa-punktuje-prof-majewska-za-polprawdy-o-rteci-i-nieprawde-o-skwalenie/
      tutaj odnośnik do wypowiedzi innych naukowców krytykujących majewską

      i jeszcze m. in. o Majewskiej :

      http://blogdebart.pl/2009/10/08/doktor-jaskowski-autorytet-1/

    • sober napisał(a) dnia 22 lis o godz. 22:33

      Jeśli znajdzie się gdzieś jakaś konstruktywna krytyka wobec tego, co mówi prof. Majewska, to ja się z nią chętnie zapoznam, choćby dlatego, że zawsze staram się o to, aby mieć jak najpełniejszy ogląd sytuacji.

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 22:33

      Co do świńskiej grypy, tak ma łagodny przegieg zazwyczaj, chociaż częściej powoduje komplikacje u młodych ludzi. Ale nie wiem czy to powód żeby sie nie szczepić.
      Ujmę to inaczej, żal że media nie prowadzą kampanii żeby się szczepić na zwykłą grypę, w końcu jest nie mniej groźna niż świńska a ludzie umierają z powodu komplikacji.

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 22:41

      konstruktywną krytykę masz w artykule w rzepie. Jem właśnie tuńczyka i najwyraźniej wchłaniam więcej rtęci niż w przypadku szczepienia.

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 22:55

      Co do tvn to akurat stacja ta promuje ostatnio prof. Majewską więc Twój argument Sober jest chybiony. Różne postacie denializmu robią się modne bo łatwo można sobie wtedy przypiąć łatkę niezależnie myślącego intelektualisty.

    • sober napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:09

      Z tego, co ja widziałem, to promuje raczej panikę z powodu tzw. pandemii świńskiej grypy, a Majewskiej tam nie widziałem, co oczywiście nie znaczy, że jej nie było. Zresztą jeśli była, to dla mnie to już est totalna kołowacizna.

      A link do rzepowskiego artykułu byłby mile widziany.

      A co do niezależnie myślących intelektualistów, to widać równie łatwo dostawić im przedrostek „pseudo”. Trudno jest mi się oprzeć poczuciu, że żyjemy w czasach totalnej dezinformacji. Tak jakby nieważne było, co jest prawdziwe, byle tylko jak najtrudniej było to rozstrzygnąć.

    • gob napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:22

      Majewska w TVN była… tzn. TVN powiedziało że nie chciała z nimi rozmawiać to dali Baina na chwilę a potem to już żeby uspokoić spece się kolejno wypowiadali że to „niedouczona inteligencja”, „normalne społeczeństwo na szczęście się szczepi”.
      Tyle przynajmniej ja widziałem.
      RED basin, rodzina w stanach miała stwierdzony przypadek świńskiej grypy w przedszkolu, połowa klasy razem z moim kuzynem się pochorowała. 10 letni kuzyn ma się dobrze- nie szczepiony.

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:33

      http://www.rp.pl/artykul/2,395030.html
      Wypowiada się dr a artykuł jest pisany w konsultacji z prof. Krytyka Prof. Majewskiej w dalszej części artykułu.
      Gob rozumiem Twój punkt widzenia i zgadzam się z nim, zamieszanie w okół epidemii świńskiej grypie ma charakter medialny, ale jeżeli działalność Majewskiej prowadzi do tego że rodzice w ogóle nie chcą szczepić dzieci na cokolwiek to już jest problem.

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:36

      Każdy z nas chorował na grypę i wszyscy żyjemy. Ja się sam nie szczepie ale nie dlatego że uważam szczepienia za szkodliwe ale po prostu mówiąc wprost nie chce mi się..;]
      Znam natomiast przypadek 25 letniego zdrowego faceta, który zmarł na pogrypowe powikłania, być może gdyby był zaszczepiony to by żył.
      Gdybym miał małe dziecko to był je na dzień dzisiejszy zaszczepił, aczkolwiek będę śledził przebieg dyskusji i jak badania Majewskiej dowiodą szkodliwości szczepień to wtedy tego nie zrobię.

    • SKOLMAN_MWS napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:50

      @RED Basin

      „prowadzi do tego że rodzice w ogóle nie chcą szczepić dzieci na cokolwiek to już jest problem.”

      Ile ci płacą?

      „Teraz MY!” – „Firmy zarabiają na ludzkim strachu”
      http://www.onet.tv/firmy-zarabiaja-na-ludzkim-strachu,5677385,1,klip.html

    • gob napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:54

      Kuzyn nie szczepiony bo ojciec lekarz dzieci nie szczepi z zasady, na nic. Wszystkie zdrowe, żywe, w starciu bezpośrednim niebezpieczne:).
      Nikt cholera nie zwraca uwagi, że umierają ludzie z innymi powikłaniami, w stanach zdecydowana większość zakażeń/komplikacji występuje u osób otyłych, palaczy lub osób z innymi problemami zdrowotnymi. Ja teraz grypę też przechodzę (chyba sezonową^^) to jem czosnek, piję herbatę i siedzę w domu na szczepienie się nie wybieram:)

    • RED Basin napisał(a) dnia 22 lis o godz. 23:56

      Tak, firmy farmaceutyczne wynajęły komunistę z Czerwonego Zagłębia żeby siał pro-szczepionkową propagandę ;]

      Nie róbmy paranoi, to że koncerny zarabiają na lekach to fakt , to że zarabiają na medialnej świńskiej aferze to też fakt. Ale to nie dowód że każda szczepionka jest z definicji szkodliwa. Jeżeli tak jest to odnieś się jakoś do argumentów wytykających Majewskiej manipulacje i niewiedze, wtedy przyznam Ci rację.

    • SKOLMAN_MWS napisał(a) dnia 23 lis o godz. 00:18

      @RED Basin

      „Tak, firmy farmaceutyczne wynajęły komunistę z Czerwonego Zagłębia żeby siał pro-szczepionkową propagandę ;]”

      Jak robisz w tym biznesie to nikogo nie muszą wynajmować ;]

      „Nie róbmy paranoi, to że koncerny zarabiają na lekach to fakt , to że zarabiają na medialnej świńskiej aferze to też fakt.”

      Szkoda tylko, że tak mało ludzi zdaje sobie z tego sprawę jaki to jest ogromny biznes.

      http://alterkino.org/niewaciwy-lek-ludzki-koszt-badan-na-zwierzetach

      A to już film tyko dla ludzi o mocnych nerwach.

      http://alterkino.org/test-cywilizacji

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 00:19

      Ja również na szczepienia się nie wybieram z powodów prozaicznych. Odwróćmy tę argumentację , większość z nas jest szczepiona…żyjemy przecież??

    • gob napisał(a) dnia 23 lis o godz. 00:30

      Powiem inaczej, ona Cię nie zabije, ale uodporni Cię na jedną odmianę jednej choroby obniżając twoją odporność, i narażając Cię na inne. Są potrzebne, na EPIDEMIE, przed hiszpanką bym się zaszczepił (jeżeli są szczepionki), ale choroby które można przejść i się uodpornić lepiej przejść. Spokojnie, choroby ani nie są czymś nowym, ani żadnej się nie udało się nas wykończyć.

    • Partyzant napisał(a) dnia 23 lis o godz. 02:10

      Pandemia to będzie jak na moim osiedlu lub gdzieś w Polsce ludzie będą padali na chodnikach, teraz to są bardziej plotki niż jakieś informacje. Częściej słyszę że znajomy od znajomego sąsiada widział UFO. Prawda jest taka że wirus grypy jest idealnym narzędziem marketingowym, dużo o tym mówią i nie dają ci czasu do zastanowienia. To są idealne warunki żeby coś sprzedać. Jeszcze wypowiedz paru fachowców trochę zamieszania na wszystkich kanałach i już wszyscy wierzą. Firmy farmaceutyczne, a może to firmy zajmujące się dystrybucja, nie wiadomo kogo winić ale same sobie są winne. Po tych wszystkich aferach na świecie i w Polsce to już nikt nie wierzy. Lekarze którzy zapisywali najdroższe leki bo mieli z tego profity. Przepisali polskim dzieciom furę antybiotyków. Presja ekonomii lub inaczej każdy orze jak może. Ciężko uwierzyć komuś kto chce ci sprzedać tak zwany dobry produkt w markecie, a co dopiero wiara w koncerny. Telewizja nie jest dla mnie jakimś guru informacyjnym, wiadomość wypiera wiadomość i nie jest istotne co jest ważne a co ważniejsze. W gazecie na pierwszej stronie „facet z dwoma fiutami w małopolskim” a na ostatniej „wojna w zatoce nadal trwa”.

    • Partyzant napisał(a) dnia 23 lis o godz. 02:50

      Co do strony modnebzdury to mam wrażenie ze ta stronka służy do ośmieszania inny, lub inny poglądów niż autora tej stronki.

    • toshinori napisał(a) dnia 23 lis o godz. 04:21

      Proponował bym zapoznać się ze stronami

      swinskasprawa.pl

      oraz

      blogiem Doktora Piotra Beima http://www.youtube.com/watch?v=AkykMa98Z_s
      który zajmuje się badaniem zbrodni przeciw ludzkości.

      Oraz

      stroną Jane Burgmeistner . http://www.theflucase.com/

      Strona Piiotra Beima zawiera multum treści dokumentów dowodów na istnienie nie spisku lecz faktu szczepienia ludzi trucizną. Zresztą te treści pojawiają się od 2006 roku oto spiskowa teoria pani Dr Lorraine Day http://www.iamthewitness.com/mp3/Smith-Lorraine-Day_21July2006_2.mp3 . polskie tłumaczenie pod adresem: http://raportnowaka.pl/news.php?typ=news&id=227 . Nie wnikam czy ma powiązania z mafią chrześcijańską czy mafią portorykańską jest zbyt dużo informacji które można samemu znaleźć żeby dalej wierzyć w zapewnienia że szczepionka jest potrzebna. Podam kilka spiskowych teorii faktów odnośnie szczepionki. WHO zmieniło wykładnie pandemi na kilka miesięcy przed ogłoszeniem 5 tego stopnia zagrożenia. Rocznie umiera w Polsce 4000 osób na raka. nie podam szczegółowych danych , ale wiem z pisma z sanepidu że na pneumokoki umarło w 2003 6 osób. nie wszczęto pandemii teraz przy mniej niż 10 osobach mamy stan pandemii. Szczepionki zawierają rtęć odpowiedzialną za Autyzm i zaburzenia układu nerwowego. Zresztą co ja się będę rozpisywać http://grypa666.wordpress.com/2009/10/06/brydak-contra-jaskowiak-nieswiadoma-korupcji-wiekszosc-telewidzow-zaszczepilaby-sie/ . To tylko część problemu. najważniejszy fakt fakt że Baxter wypuścił grypę sam . Mnie to wystarczy by nie ufać im w ogóle.

    • toshinori napisał(a) dnia 23 lis o godz. 04:32

      Mam jeszcze retoryczne pytanie . Dlaczego Firmy farmaceutyczne nie chcą brać odpowiedzialności za szczepienia masowe ? Dlaczego odpowiedzialność zrzucają na Rządy?

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 14:39

      @SKOLMAN_MWS

      Dobrze, ale co to ma do kwestii rzetelności argumentacji Prof. Majewskiej??

    • tata pocia napisał(a) dnia 23 lis o godz. 17:38

      @RED Basin

      „Odwróćmy tę argumentację , większość z nas jest szczepiona…żyjemy przecież??”

      biedny człeku to, że żyjemy po wszczepieniu tych wszystkich świństw jakie są podawane w szczepionkach to na pewno nie zasługa tych szczepionek, tylko naszych organizmów !
      A kiedy i czy ktokolwiek przeprowadził badania porównawcze populacji szczepionej i nie szczepionej ? Chodzi o dwie grupy żyjące w tych samych warunkach. Odpowiedź: nie ma takich badań !! Jaki z tego wniosek ? Sam sobie odpowiedz i nie zachowuj się jak dealer firmy farmaceutycznej.

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 20:31

      @tata pocia

      Sorry ‘biedny człeku’ ale twoja indolencja umysłowa jest porażająca. Wypowiadasz autorytatywne stwierdzenia a nie wykonałeś/aś nawet minimum roboty źródłowej.
      W 10 sekund znalazłem w googlach artykuł z medycznego czasopisma naukowego podpisanego imieniem i nazwiskiem twórców, który przeczy twojej tezie jakoby nie było żadnych badań ta ten temat.
      http://www.czytelniamedyczna.pl/postepy_nauk_medycznych-168

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 20:34

      Dla leniwych cytaty :
      „Należy podkreślić, że masowe szczepienia przeciwko ludzkiemu wirusowi ospy prawdziwej, prowadzone w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, doprowadziły do eradykacji tego wirusa na świecie i tym samym wyeliminowały zachorowania na ospę prawdziwą. Opracowanie i wprowadzenie szczepionki przeciwko wirusowi polio nie tylko pozwoliło opanować epidemie poliomyelitis ale ograniczyło zachorowania wywoływane zakażeniem wirusem polio do pojedynczych przypadków w krajach, w których prowadzona jest systematyczna immunizacja, zgodna z kalendarzem szczepień.

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 20:34

      I po długim ciągi w tym tonie :
      Biorąc pod uwagę to, co zostało powyżej napisane nie należy się dziwić, że w ogromnej większości publikacji dotyczących szczepionek dominują wypowiedzi, które akcentują niemal wyłącznie, że:
      – szczepionki to wielkie osiągnięcie medycyny,
      – szczepionki posiadają wysoką skuteczność,
      – szczepionki umożliwiają określone działanie przeciwepidemiczne.

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 20:37

      Także nie kompromituj się takimi twierdzeniami jakoby „żadnych badań nie było” bo to nie prawda. Czy faktycznie nie było ? Sam sobie odpowiedz i nie zachowuj się jak fan UPRu z gimnazjum, to jest strona lewicy a lewicowcy są racjonalistami.

    • toshinori napisał(a) dnia 23 lis o godz. 22:52

      powiedzmy sobie szczerze . Ja ciebie nie obraziłem i nie masz prawa wypowiadać się takim tonem do mnie. Rozumie że można kulturalnie obrazić i jak najbardziej aby zdyskredytować nawet należy to zrobić. Co do „żadnych badań nie było” czy kontrargumentem ma być sponsorowany artykuł w czasopiśmie? jak chcesz znajdę słowa na to że pneumokoki zabijają dziesiątki dzieci corocznie i ze powinniśmy szczepić swoje dzieci a w rzeczywistości dzieci 6 czy 4. Czy znajdziesz w tych swoich opracowaniach branżowych informacje że w polsce nadal sprzedaje się lek który mnie podano na chore zatoki i miałem poważne problemy z sercem? Nie znajdę artykułu jeśli koleś z sanepidu -szef sanepidu, nie ma takich informacji. Znajdz informacje o tym badaniu na bezdomnych. Może w takich „światłych” czasopismach zamieszczono kulisy tego badania. I postaraj się spuścić z tonu bo twoje wrzeszczenie raczej mnie zniechęca do takich ludzi jak ty. A co do przykładów jakie tu były podawane, nie jesteśmy wszyscy zaszczepieni. Prześledziłem historię powstawania wirusów i nie sadzę żeby była potrzeba szczepienia się na coś co wygenerowali eugenicy. Ton twoich wypowiedzi budzi mój wstręt do dyskusji i właśnie o to chodzi. Wracając do Majewskiej . nie będę wierzył jakiemuś pismakowi blogerowi . Sama Majewska z racji zajmowania się tym zawodowo ma większe doświadczenie niż jakiś bloger z czeluści internetu? Pozdrawiam i szczerze życzę powodzeń w dyskredytowaniu każdego kto ma inne zdanie. Od debili najlepiej .

    • RED Basin napisał(a) dnia 23 lis o godz. 23:16

      Szanowny kolego Toshinorr, zaszła pomyłka, moja wypowiedź odnosiła się do Tata Pocia, który to obraził mnie pierwszy. W ogóle nie odnosiłem się do twojego pytania o koncerny farmaceutyczne.
      Powiem więcej, zgadzam się z Toba, koncerny farmaceutyczne to wg mnie najbardziej jaskrawy przykład krwiożerczości i irracjonalności kapitalizmu.
      W ogóle cała dyskusja miała dotyczyć Majewskiej. Ja tylko przytaczam poglądy innych naukowców, którzy twierdzą że Majewska nie wie o czym mówi bo szczepionki to nie jest jej specjalizacja medyczna. Ponoć sama Majewska nie jest przeciwko szczepionkom jako takim a tylmkko niektoórymi ich wersjami

    • toshinori napisał(a) dnia 24 lis o godz. 00:03

      Nie, dyskusja miała dotyczyć szczepionek a nie Pani majewskiej. Pani majewska pojawiła się tutaj jako argument podejrzewam. Tak ładnie opisany w blogu który miał podważyć jej wiarygodność . Została porównana do jakiegoś naukowca który wypiera się swoich badań ale jak by co wspiera tych którzy płacą. I tak samo , nie chodzi w tej sprawie szczepionek o szczepionki bo te mogą się okazać nawet nie szkodliwe, ale chodzi o wirusy które są wytwarzane przez korporacje. Podejrzewam że sprawa ucichnie skończy się na milionach wpisów i dyskusji o poczytalności polityków, na podbudowaniu sobie kampanii niektórych a potem sprawa ucichnie. A sedno zostanie zamazane jak zwykle. Ludzie ogłupienia dylematem szczepić się czy nie szczepić się. Widzący polityków zmieniających zdanie jak chorągiewki w końcu przestaną się stawiać. Dla mnie ważne jest też to że przy okazji tego zamieszania przeforsowano kolejną bierność społeczeństwa. Przyzwolenie na kolejną manipulację. Polecam książkę Zygmunta Baumana, płynna nowoczesność. Oraz piękny artykuł nie pamiętam czyjego autorstwa poluję na numer tego czasopisma Piktogram #11 . Tam właśnie opisuje autor znowu , nie Teorie spiskowe lecz fakty z historii . Oglądacie tutaj na alter filmy typu człowiek znikąd , ale nie podaje się faktu że eugenika w kraju reżysera była stosowana z powodzeniem i zastanawiamy się nad tym jak tak można żyć ale „spiskową teorią” jest fakt z historii tego kraju. Dzięki bogu w zaciszu domowym zastanawiamy się, ciesząc się ze stałej pracy, małego debetu na koncie i wyjścia do dobrej knajpy w weekend. Co by się działo jak by ludzie mieli jeszcze trochę chęci do zbiorowego działania. No ale dzięki bogu można to nazwać teoriami spiskowymi i odłożyć na półkę z kolekcją anarchistycznych śmiesznych DVD.

    • tata pocia napisał(a) dnia 24 lis o godz. 11:03

      @RED Basin

      a jednak podtrzymuję to „biedny człeku” i to strasznie biedny że aż stracony dla ludzkości
      Podobno lewicowcy są racjonalistami, tak ? Tak samo jak Lenin, Stalin, Jaruzelski, Kwaśniewski ???
      Też jesteś takim racjonalistą ?
      To że są badania które niby potwierdzają skuteczność szczepionek nie oznacza że jest tak faktycznie, bo czy lewacki racjonalista jakim najprawdopodbniej jesteś zadał sobie pytanie kto płaci za te badania ?? Kto wpadł na pomysł ich przeprowadznia ? Kto na nich najbardziej skorzystał ? Ich wynik jest tak samo wiarygodny jak badania potwierdzające że CO2 jest powodem ocieplania się klimatu – w co już dzieci nie wierzą, no ale lewcki racjonalista zaraz znajdzie stosowny link z wynikami badań I W NIE UWIERZY. NO BO PRZECIERZ NAUKOWCY SIĘ NIE MYLĄ . NO BO JAKŻE KAPŁANI NOWEJ RELIGII MOGĄ SIE MYLIĆ ??

      Człowieku czy Ty jeszcze potrafisz myśleć samodzielnie ?? Znasz chodźby jednego prawdziwego naukowca ? Czy zdajesz sobie sprawę jak wiele mają wątpliwości ? Wiesz jak funkcjonuje nauka, ale tak naprawdę ? Bo ja znam takich ludzi i wiem jak funkcjonuje nauka. O mało sam nim nie zostałem. Dlatego stól dziób. Twoja obecność tutaj mnie obraża. Ponoć jest to miejsce ludzi myślących samodzielnie – Ty do nich nie należysz.

    • RED Basin napisał(a) dnia 24 lis o godz. 14:48

      @tata pocia
      Po pierwsze ty Ty zacząłeś pyskówkę ad personam więc nie bądź taki wrażliwy na obrażanie.
      W pierwszym poście nie pisałeś o fałszywości badań tylko o tym że ich w ogóle nie ma, ale widać na każdy argument masz wygodną odpowiedź, z którą nie da się dyskutować.
      Nie mam instrumentów żeby stwierdzić czy te badania są rzetelne czy nie, być może Ty masz Panie naukowcu-o-mało-co, więc wypunktuj gdzie Ci naukowcy się mylą albo gdzie wciskają kit.

    • RED Basin napisał(a) dnia 24 lis o godz. 14:53

      @tata pocia
      Kilka krotnie używasz słowa ‘wierzyć’…wierzyć to można w Boga, Potwora Spagetti albo Św. Mikołaja a nie w badania.
      Ja zapoznaje się z argumentacją jednej i drugiej strony i próbuje sam wyciągać wnioski, Ty przyjmujesz wygodną wizję świata, w której każdy naukowiec siedzi w kieszeni korporacji i generalnie jest ogólnoświatowy spisek w każdej dziedzinie. Ok nie szczepisz się, a antybiotyki bierzesz jak już trzeba? Leki na katar bierzesz? Zęby myjesz?? Czy to wszystko to spiski korporacji?

    • RED Basin napisał(a) dnia 24 lis o godz. 14:57

      Kreacjoniści twierdzą że teoria ewolucji to międzynarodowy spisek naukowców eugeników, też w to wierzysz ?
      Uważasz się za człowieka samodzielnie myślącego a zachowujesz się jak zasmarkany Korwnista z gimnazjum, który opinię o szczepionkach i globalnym ociepleniu wyrabia sobie z felietonów Ziemkiewicza i Wildsteina. Anarchistą raczej też nie jesteś bo byś nie używał epitetu ‘lewacki’.

    • tata pocia napisał(a) dnia 24 lis o godz. 15:51

      @RED Basin

      http://www.dziennik.pl/swiat/article489390/Wycofuja_szczepionke_na_swinska_grype.html

      Jakiś komentarz ? Racjonalisto ? A to może być jedynie wirzchołek.

    • RED Basin napisał(a) dnia 24 lis o godz. 15:56

      @tata pocia

      Jeżeli ‘część’ szczepionek wywołuje reakcje alergiczne, co zapewne stwierdzili naukowcy, to rząd( jak wiadomo korporacje nie mają wpływu na rząd USA ;]) słusznie robi że je wycofuje, jakby ludzie masowo padali jak muchy to doszłoby do rewolucji.
      Zdecyduj się czy jest ten spisek naukowców czy nie, czy jednak rzetelnie ktoś te badania prowadzi czy nie?

    • tata pocia napisał(a) dnia 24 lis o godz. 16:37

      @RED Basin

      Żeby to jeden. Ale raczej nie nazwałym bym tego spiskiem. To raczej skrajny konformizm, degenaracja podstawowych wartości, pogoń za pieniądzem i przymus spłaty zaciągniętych kredytów, oraz zwykłe lenistwo i strach. Jest wiele zakłamanych obszarów wiedzy naukowej. Prawdy z ust naukowców bardzo trudno się dowiedzieć, bo obecnie najwazniejsze odkrycia są traktowane jako tajemnica państwowa. Kłamstwa najcięższej wagi dotyczą Fizyki i Medycyny.
      Ale z Tobą nie warto rozmawiać.

      „Polemika z głupstwem nobilituje je bez potrzeby” – Stefan Kisielewski.

    • Partyzant napisał(a) dnia 25 lis o godz. 16:22

      Powiedzmy to prościej, ludzie już nikomu nie ufają. Zostali już tyle razy wydymani że ciężko będzie ich przekonać. Chyba tylko tych co uważnie oglądają telewizor (oglądasz telewizje masz poglądy telewizora) Muszę przyznać że szczepionka to cudowny wynalazek, a antybiotyk to cudowny lek, ale już nie teraz kiedy jemy tego kilogramami tak jak glutaminian sodu którego jest podobno w każdym produkcie niewiele, lecz spożywany w dużych ilościach jest niebezpieczny dla człowieka, mimo to jest zalegalizowany w Unii Europejskiej pod nazwą kodową E621. Udowodniono (Zakład Fizjiologi na AWF w Warszawie) że przyjmowany nawet w małych ilościach powoduje niekorzystny wpływ na przewodnictwo nerwowo mięśniowe. Glutaminian sodu bywa uznawany za przyczynę tzw. syndromu chińskiej restauracji – choroby związanej z nadmiernym spożyciem glutaminianu sodu lub nadwrażliwością na niego. Objawy to zawroty głowy, palpitacje serca, nadmierna potliwość i uczucie niepokoju. Także komu tu wierzyć, nie ma rzetelnej informacji nie też kontroli. Sanepid nie kontroluje nawet wody mineralnej, bardziej się zajmuje nowymi knajpami i takimi rzeczami jak odległość umywalki od pralki. W telewizji też możesz mówić co si się podoba a raczej co się podoba właścicielom telewizji…

    • Partyzant napisał(a) dnia 25 lis o godz. 16:52

      Problem polega na tym że świat się stał jednym globalny biznesem. Żaden zdrowo myślący człowiek nie wierzy że coś się robi dla ludzi. Najpierw się robi pieniądze a przy okazji coś dla ludzi. Jak ktoś już w to wdepnie i poczuje presje ekonomi to będzie jechał po bandzie tak samo jak inni. Większość firm wkłada najwięcej pracy i pieniędzy żeby stworzyć marke firmy, potem wizerunek, cenę, opakowanie i na końcu smak i zdrowie. Myślę że następnym etapem będzie rozdawanie szczepionki za darmo, teoretycznie za darmo. Państwo nie ma swoich pieniędzy ale weźmie je od ludzi w innym terminie. Już widzę reklamę w telewizji, jakaś gwiazda przed kamerą powie „zaszczep się to nie boli i jest za darmo ja się zaszczepiłam zaszczep się i ty.

    • toshinori napisał(a) dnia 25 lis o godz. 18:34

      Zgadzam się z Partyzantem. przytoczę taką sytuację. W firmie w której pracowałem pracuje księgowy który twierdzi że jest OK że pracownicy zarabiają mało. Sądzi że gdyby ludzie zarabiali więcej i tak narzekali by że mają mało. Generalnie to oni sami są sobie winni że im brakuje, bo nie prowadzą dodatkowego interesu, wydają kasę na pierdoły a potem piszczą. Prawda jest taka że z tych pieniędzy nie da się żyć. Wystarcza na zapłacenie bieżących rachunków , zapłacenie zaległych pożyczek od znajomych i nie ma mowy na pójście np. na kurs fotografii. Generalnie menda twierdzi że to jest Ok. Prawda jest taka że ludzie żyją pod kloszem. Nie rzucają się . Gdyby cokolwiek „chcieli więcej” czy coś nie podobało by się w prowadzeniu firmy czy w atmosferze ciągłego stresu i nagonek po kolei na pracowników jeden przez drugiego – to wynocha . A przecież z czegoś trzeba zapłacić dług co miesiąc większy. A jak zdarzy się nieszczęście i trzeba będzie zapłacić za leczenie? (pracodawca potrafił mnie osobiście nie płacić ubezpieczenia przez rok) Wiadomo dla ludzi którzy nie myślą tylko o własnym nosie jest to oczywiste działanie kapitalizmu – ukryte niewolnictwo. Ale do czego zmierzam. Księgowy z fajnego faceta zrobił się zwykłym kapitalistycznym skurwysynem. Ja mam ! , pół mózgu oddałem firmie więc jest mi lepiej – dlatego ty też powinieneś i skończy się twoje cierpienie twoja samsara zwykłego ośmiogodzinowca. A do czego zmierzam. Czy ten człowiek na drodze swojej edukacji miał może jakąś styczność z etyką, moralnością ?. Filozofią, socjologią . może przynajmniej psychologia. A jeśli miał to jaka to była etyka? Może należało by zająć się bardziej podstawami człowieka. A dalej idąc wychowywaniem siebie i swoich dzieci żeby umiały walczyć z tak prostymi materialnymi ludźmi. Przepraszam że odchodzę od głównych pytań postawionych przez autora. Nie jest moim celem odwrócenie uwagi. Oczywiście temat jest obszerny a na dzień dzisiejszy uważam że należy każdą sprawę taką jak szczepionki doprowadzić do wyjaśnienia. Nie możemy być obrzucani przymiotnikami wariatów i spiskowców gdy tak wiele jest albo dowodów albo niewyjaśnionych spraw. Racjonaliści wydają się być ogłupieni swoim racjonalizmem też. Jak można przypierdzielać się do wpisu że nie ma dowodów na szkodliwość jak sama firma Baxter bodajże przyznaje że pojawiają się. ALe oczywiście wymaga to dokładnego zbadania sprawy. Brawo , podajemy coś nie sprawdzonego ale oczywiście jak są efekty uboczne to będziemy badać te efekty na wszystkie strony . Nie pozwolimy na dokładne sprawdzanie całościowe sprawy tylko to co wyszło. Resztę się jeszcze jakoś zakamufluje a co pozostanie to się sprawdzi i zżuci winę na starość , chore płuca etc . Generalnie doda się im przymiot że zdarzyło się to tylko tym „gorszym egzemplażom”. Ani ja nie chcę być królikiem doświadczalnym ani nie chce by kogokolwiek traktowano w ten sposób , a tutaj mamy do czynienia z chęcią zrobienia tego z całą populacją. Ok, weźmy pod uwagę że wojna przeciwko szczepionce to anarcho lewacko komunistyczna akcja dezinformacji. Że ci co krzyczą o zagrożeniu chcą na tym zarobić. Jak i kto na tym zarobi. Może ktoś wie? Myślę że poparcie polityczne dzisiaj jest mniej ważne niż zysk i bardziej wymierny jest zysk niż poparcie jakiejś frakcji od neo frakcji i mniejszości będącej w prawie większości. Niestety najbardziej zarobią na tym korporacje. No i eugenicy. Ci sami którzy np poprzez ONZ i WHO wprowadzają prywatyzację wody (czytaj – pozbywanie się problemu biednych ludzi). Boże on znowu pisze o teoriach spiskowych. A przecież to są tylko informacje oparte na tym co ten człowiek zobaczył na filmie, A wiadomo że telewizja kłamie.

    • BigPharma napisał(a) dnia 07 gru o godz. 00:55

      Rety, ludzie, ale wy pierdolicie od rzeczy. Miałem nadzieję, że alterglobaliści jeszcze się trzymają rzeczywistości, ale widzę, że odjechaliście w kosmos. W takim razie powodzenia między gwiazdami.

    • Maria napisał(a) dnia 23 maj o godz. 14:53

      Proszę się nie powoływać na blog Modne bzdury, bo jego autor pisze zabójczo szkodliwe bzdury, np. że DDT jest nieszkodliwe, a nawet zdrowe i czym prędzej powinno być znowu przywrócone jego powszechne stosowanie oraz, że producent żywności ma prawo sypać do swoich wyrobów niedokładnie przebadane dodatki (aspartam, konserwanty, barwniki itp.) tak długo, aż ktoś wykaże ponad wszelką wątpliwość, że rzeczywiście są one szkodliwe. W rzeczywistości prawo stanowi dokładnie odwrotnie: wolno stosować tylko to, co z całą pewnością jest nieszkodliwe.

    • fzbych napisał(a) dnia 25 sty o godz. 21:09

      Modne Bzdury z linku http://modnebzdury.blogspot.com/2009/10/niewiarygodny-list-prof-majewskiej.html
      PISZE: „Po pierwsze, nie, nie jest pewne, że rtęć w każdej ilości jest szkodliwa.” – nie wcale nie szkodzi – pomaga i leczy – szkoda że nie napisał.
      To tak samo jak mówią że GMO jest nieszkodliwe, a krowy po zjedzeniu genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy to niby od czego są bezpłodne, od powietrza ??

      Koleś mówi jak pracownik Monsanto. Śmierdzi koleś korporacją na kilometr.

    Manifest

    Naszym celem jest zapewnienie dostępu do ciekawych oraz unikatowych filmów wszystkim zainteresowanym. Strona ma charakter niekomercyjny i nie pobieramy od nikogo żadnych opłat. Wychodzimy naprzeciw zapotrzebowaniom, poniewaź obecnie panuje deficyt stron internetowych z ciekawymi filmami.

    Mimo likwidacji Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk w 1989 roku w Polsce nadal dochodzi do ograniczania swobód obywatelskich w zakresie wolności wyrażania poglądów i twórczości artystycznej. Zmieniła się forma: miejsce oficjalnej cenzury prewencyjnej zajęła nieoficjalna cenzura represyjna, posługująca się naciskiem ekonomicznym, prawnym lub administracyjnym do tłumienia, zatrzymywania eliminowania tych dzieł sztuki i wypowiedzi, które nie są zgodne z ideologią polityczną, normami obyczajowymi, doktrynami religijnymi bądź polityką korporacyjną.

    Korzystamy z wolności korzystania z dóbr kultury, które są prawem człowieka zapisanym w Powszechnej Deklaracji: "Każdy człowiek ma prawo do swobodnego uczestniczenia w życiu kulturalnym swojej społeczności, do korzystania ze zdobyczy kultury, do uczestniczenia w postępie nauki i do korzystania z jej dobrodziejstw".